среда, 21 декабря 2011 г.

САМОАНАЛІЗ УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ ЛIТЕРАТУРИ


САМОАНАЛІЗ УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ ЛIТЕРАТУРИ
проведеного студенткою групи УА-5
Сенчіловою Катериною Дмитрівною
у 6-Б класі, 08.12.11
Тема: Образ головного героя. Складання плану характеристики персонажа
Мета: навчити характеризувати образ головного героя, вчити складати план характеристики; вдосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас; формувати усвідомлення поняття гуманізму та всепрощення; розвивати вміння висловлювати власні судження; виховувати доброту, милосердя, здатність до співпереживання.
Тип уроку: загальна характеристика дійових осіб твору
Основні методи і прийоми: слово вчителя, бесіда, робота з підручником.
Підручник: Мовчан Р.В. Українська література: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. - К.: Генеза, 2006. - 240с.

Загальна оцінка проведеного уроку, раціональність розподілу часу на окремі види роботи.
Урок був проведений згідно усіх норм та вимог. Обрані шляхи досягнення мети, комплекс прийомів, завдань сприяли реалізації поставленої мети: навчити характеризувати образ головного героя. Було обрано рацiональну структуру i темп проведення уроку. Значну увагу приділено повторенню попередньо вивченого матерiалу. Урок побудований логiчно. Усi види роботи вiдповiдають вiку та рiвню розвитку учнiв.

Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу  та форми організації діяльності учнів.
Намагалася оптимально поєднати словеснi, наочнi, репродуктивнi та пробемно-пошуковi методи роботи. Слово вчителя допомагало налаштувати учнiв на сприйняття нового матерiалу. Використовуючи метод бесіди, я намагалася розвивати комунікативні вмiння учнів, навчити їх робити висновки. Під час роботи з підручником (метод читання) розвивала в учнів навички виразного читання. Комплекс використаних методiв i прийомiв сприяв реалiзацiї поставленої мети.

Основні засоби навчання, їх доцільність та ефективність.
Основним засобом навчання був підручник. Я вважаю, що використання саме цього засобу навчання допомагає вчителеві опрацьовувати саме ту кількість матеріалу, яка передбачена програмою.

Розвиток  комунікативної компетенції учнів.
Комунікативну компетенцію розвивала на основі методу бесіди, під час переказу уривку твору, усної відповіді учнів стосовно складеної характеристики персонажа.

Робота над оволодінням учнями способами дії з навчальним матеріалом.
Було використано метод роботи з підручником. Навчила складати план характеристики персонажа.

Робота над збагаченням словникового запасу учнів.
Текст мiстив у собi новi для учнiв слова, якi були поясненi в пiдручнику. Ми зачитували ці пояснення, деякі слова з тексту я обирала сама, ставила питання учням, стосовно них.

Результативність роботи на відповідному уроцi.
Пiд час бесiди учнi вiдповiдали змiстовно, виявляли умiння логiчно мислити. На другому уроці учні писали твір з опорою на записаний план характеристики. Після написання я прочитала декілька творів. Результат мене вразив.Добре написали твір навіть ті учні, які не були дуже активні протягом уроку.

Із якими труднощами зіткнулися під час підготовки та проведення уроку?
Учні вживають багато русизмів, роблять помилки в мовленні. Постійно їх переривати та виправляти не має змоги, бо вони гублять думку або взагалі перестають говорити. Тому доводилося пропускати деякі помилки.

Що б змінили у своїй роботі, які висновки на майбутнє зробили.
Я змiнила би формулювання окремих питань бесiди. Можливо не треба було двічі розбирати характеристику Павлика. Одного разу було достатньо.


Комментариев нет:

Отправить комментарий