среда, 21 декабря 2011 г.

САМОАНАЛІЗ УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ


САМОАНАЛІЗ УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
проведеного студенткою групи УА-5
Сенчіловою Катериною Дмитрівною
у 6-Б класі, 02.12.11
Мета: познайомити з розрядами прикметників за значенням – якісними, відносними, присвійними, з формами якісних прикметників; формувати вміння розрізняти розряди якісні, відносні, присвійні прикметники та форми якісних прикметників;
Розвивати логічне мислення, усне і писемне мовлення; виховувати любов до природи.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: картки із завданням,  алгоритм для визначення розряду прикметників, картка зі ступенями порівняння
Підручник: Українська мова 6 клас / Н. В. Бондаренко, А. В. Ярмолюк. – К.: Освiта, 2006. – С. 90 -95.
Основні методи і прийоми: робота з підручником, бесіда, пояснення вчителя, самостійна робота, метод роботи з алгоритмом, метод "мікрофон".


Загальна оцінка проведеного уроку, раціональність розподілу часу на окремі види роботи.
Вважаю, що урок було проведено на належному науковому рівні. При плануванні та проведенні уроку я дотримувалася загально дидактичних вимог. Тип та структура уроку відповідають його цілям та завданням. Змiст уроку було визначено вiдповiдно до вимог шкiльної програми з урахуванням пiдготовки учнiв. Час було розподілено раціонально.

Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу  та форми організації діяльності учнів.
Обрані шляхи досягнення мети (бесіда, робота з дидактичним матеріалом, слово вчителя, робота з алгоритмом, робота з підручником), комплекс завдань, сприяли реалізації поставленої мети: сформувати в учнів поняття про розряди прикметників, познайомити зі ступенями порівняння якісних прикметників. Використанi методи та прийоми сприяли засвоєнню матерiалу та допомогали перевiрити знання та рiвень розвитку вмiнь. Метод роботи з пiдручником дозволяє засвоювати теорiю в обсязi, визначеному шкiльною програмою.
Метод вправ допомагає розвивати вмiння та навички учнiв, виконуючи спочатку легкi, потiм бiльш складнi завдання. Було застосовано вступну, пiдготовчу та тренувальнi вправи, якi пiдготували учнiв до виконання домашнього завдання.
Пояснення вчителя з елементами бесiди допомогло менi ознайомити учнiв з новими поняттями, термiнами.
Було застосовано колективну та iндивiдуальну форму роботи. Цi форми органiзацiї дiяльностi вiдповiдають вiку та рiвню розвитку учнiв.

Основні засоби навчання, їх доцільність та ефективність.
Основним засобом навчання був пiдручник. Також я використовувала дидактичний матерiал. Поєднання цих засобiв було результативним. Ефективнiсть уроку була пiдтверджена на етапi закрiплення, коли учнi працювали за алгоритмом.

Розвиток  комунікативної компетенції учнів.
Комунiкативну компетенцiю учнiв я намагалася розвивати пiд час бесiди на етапах актуалiзацiї опорних знань, сприйняття та усвiдомлення нового матерiалу та на етапi пiдсумку уроку.

Реалізація культурно-змістової лінії.
Культурно-змiстову лiнiю було реалiзовано на етапі вивчення нового матеріалу (бесіда про те, для чого потрібні дерева).


Робота над оволодінням учнями способами дії з навчальним матеріалом.
Було проведена робота в парах з алгоритмом. Робота за підручником – опрацювання теоретичного метріалу.

Робота над збагаченням словникового запасу учнів.
Я звернула увагу учнiв на слова, якi могли бути незрозумiлими для учнiв. Я спитала в них переклад цих слiв.

Результативність роботи на відповідному уроцi.
На етапi закрiплення учнi показали умiння визначати розряди прикметника, форми якісних прикметників. Це означає, що робота на уроцi була результативною.

Із якими труднощами зіткнулися під час підготовки та проведення уроку?
Учні іноді не одразу розуміли те, що я хочу від них почути. Доводилося перефразовувати питання. Іноді була порушена дисципліна.

Що б змінили у своїй роботі, які висновки на майбутнє зробили.
Я б додала більше вправ на етапі закріплення матеріалу, щоб учні більше тренувалися, розвивали навички розрізнення прикметників за розрядами.
Зрозуміла, що до уроку треба готуватися дуже ретельно, треба завжди мати кілька вправ на той випадок, якщо залишається ще декілька хвилин до кінця урока.

Комментариев нет:

Отправить комментарий