вторник, 20 декабря 2011 г.

Звіт

ЗВІТ
ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

студентки 5 курсу, групи УА
Сенчілової Катерини Дмитрівни


Практику проходила у 6 - Б класі, в школі №45
з 21. 11 до 16. 12 2011 р.
Груповий керівник: Надточій Валентина Володимирівна 
Керівник від бази практики: Дульська Надія Андрієвна

1. Кількісні результати педагогічної практики

Відвідано 8 уроків учителів ( з них 4 мови, 4 літератури)
Проведено 15 уроків ( з них 9 мови, 6 літератури)
Відвідано 1 позакласний захід

2. Зміст та характеристика навчально-виховної роботи студента під час практики.
Педагогічну практику проходила загальноосвітній школі із поглибленним вивченням іспанської мови №45. У школі було створено всі умови для проходження педагогічної практики. Більшість вчителів української мови й літератури мають стаж роботи більше десяти років, і також високу фахову й методичну підготовку. Шкільний кабінет української мови і літератури, нажаль,  не обладнаний технічними засобами навчання. Клас забезпечений наочними посібниками, науковою, навчальною та методичною літературою. Протягом усього перебування в школі я мала змогу отримувати консультації від учителя. Під час практики я провела 15 уроків. Усі уроки були обговорено з учителем. Ефективність уроку визначається якістю підготовки до нього вчителя. Це розробка уроку, його моделювання, яка полягає у цілепокладанні, відбору змісту навчального матеріалу, вибору методів навчання, проведення інструктажу з виконання домашнього завдання і багато чого іншого.
При підготовці я керувалася такими принципами, як визначання навчально-виховних завдань цілої теми. Необхідно продумати, які з них будуть вирішуватися на даному уроці, що головне в матеріалі уроку. Також, необхідно ретельно продумати методичні завдання підручника та можливого поєднання теми з завданнями уроку. Вирішити, які вміння та навички будуть відпрацьовуватися на даному уроці. Не забути про міжпредметні зв'язки, про основні знання, які є стрижневими в даному курсі.
Протягом трьох тижнів ми опрацьовували розділ морфології - прикметник. При вивченні даного розділу, учні засвоїли: що вивчає розділ морфологія; що таке прикметник, які розряди має, які ступені порівняння мають якісні прикметники, на які групи поділяються прикметники; способи творення прикметників, написання найуживаніших суфіксів прикметників; написання  НЕ з прикметниками. На уроках літератури учні прочитали твір Спиридона Черкасенка "Маленький горбань", навчилися складати план характеристики персонажа та написали твір на тему: "Яку людину можна назвати красивою?"

3. Найтиповіші помилки, найбільші труднощі у навчально-виховній роботі
В ході проведення практики я зіткнулася з такими труднощами як слабке знання особистості школяра і класного колективу. В моєму випадку іноді важко було знайти контакт з деякими учнями. Тобто виховний процес будується не просто на врахуванні індивідуальних особливостей вихованців, а, перш за все, на ставленні до них як до відповідальних і свідомих суб'єктів діяльності. Якщо вчитель не бачить в учневі чогось цінного й цікавого, властивого тільки йому, вчитель втрачає контакт зі своїм учнем. Тому необхідно розвивати соціальний інтелект, здатність розуміти стан інших людей і передбачати розвиток різних ситуацій, які можуть виникнути під час взаємодії з учнями.
Також були такі труднощі, як пошук необхідного матеріалу до уроку: пошук відповідних вправ, прикладів наочності тощо. Іноді було важко розібратися який метод та прийом слід використовувати під час проведення того чи іншого етапу уроку. Однією з головних цілей було зацікавити учнів, заохотити їх до навчання, тож потрібно було шукати цікавий матеріал, цікаві підходи.

При плануванні уроку не завжди була можливість використати інтерактивні методи навчання, тому що більшість часу треба було приділити вивченню нового матеріалу і його закріпленню.
Важко було встановлювати зв'язок уже вивченого учнями матеріалу з тим, що вивчається, а також показувати перспективу практичного його використання.
Іноді не встигала за урок виконати всі намічені вправи: не могла пристосуватися до темпу роботи учнів; великий обсяг матеріалу, який треба подати. Приходилось на ходу змінювати конспект уроку, щоб встигнути найголовніше.
Прослідковувалась іноді пасивна позиція невеликої частини школярів в навчальному процесі, не завжди вдавалося включити їх в роботу. 
Учні роблять дуже багато помилок у мовленні. Їх потрібно виправляти, а якщо постійно переривати учня та виправляти помилки - він загубить думку або взагалі не захоче продовжувати говорити. Тому доводилося якось пристосовуватися до ситуації. 
Під час виконання учнями вправ біля дошки іноді пропускала помилки, бо зусереджувалася саме на правильному виконанні завдання, а орфографічні помилки не помічала.
Але, можу сказати, що протягом практики я майже позбулася більшості цих "прогалин". Усе приходить з досвідом.

4. Особисті досягнення. Методичні творчі знахідки , відкриття, нестандартні рішення.
При проходженні практики в школі, головною метою для мене було отримання навичок у навчанні інших людей, навчитись володіти аудиторією, орієнтуватись в будь-яких ситуаціях, які виникають в процесі спілкування з учнями, а також навчитись викладати матеріал цікаво, застосовуючи різноманітні прийоми і методи навчання.
Я вдосконалила своє вміння писати конспекти уроків. Також хочу сказати, що порівняно з минулими "практиками", моє мовлення дуже змінилося, дуже мало русизмів, навчилася замінювати синонімами ті українські слова, які не можу згадати. Спіймала себе на тому, що після уроків мови та літератури я навіть думаю українською.

5. Загальні висновки. Чого навчилися на практиці, які виявили прогалини.
Практика дала мені можливість отримати навички у навчанні інших людей, навчитися володіти аудиторією, створювати і планувати уроки різних типів з української мови і літератури, перевіряти різні види письмових робіт, оцінювати та аналізувати їх, планувати роботу з розвитку мови, працювати над наочністю у класі, виготовляти дидактичний матеріал для уроків, організовувати позакласну роботу. Педагогічна практика поглибила, закріпила знання з фахових і психолого - педагогічних дисциплін, здобуті в інституті, та дала змогу застосувати їх на практиці. Дала змогу відповідно до знань з педагогіки, психології й фізіології проводити навчально-виховну роботу з дітьми середнього шкільного віку. Показала функції класного керівника й дала змогу випробувати себе в них.

Комментариев нет:

Отправить комментарий