Тема: Образ головного героя. Складання плану характеристики
персонажа
Мета: навчити характеризувати образ головного героя, вчити
складати план характеристики; вдосконалювати навички читання, збагачувати
словниковий запас; формувати усвідомлення поняття гуманізму та всепрощення;
розвивати вміння висловлювати власні судження; виховувати доброту, милосердя,
здатність до співпереживання.
Тип уроку: загальна характеристика дійових осіб твору
Основні сетоди і прийоми: слово вчителя, бесіда, робота з підручником.
Підручник: Мовчан Р.В. Українська література: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. - К.: Генеза, 2006. - 240с.
Структурно-композиційна схема уроку
І. Орг. момент
ІІ. Актуалізація
- Слово вчителя
- бесіда
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми продовжуємо працювати над твором Спиридона
Черкасенка «Маленький горбань».
IV.Сприйняття і засвоєння матеріалу
- бесіда
- робота з підручником
- робота з текстом
- складання характеристики
- складання плану характеристи героя
V. Закріплення
- відповіді учнів
VI. Підсумок
- рефлексія
- д/з
- оцінювання
Хід уроку
1.
Орг. Момент
2.
Актуалізація
опорних знань
Я хочу, щоб наш урок ми розпочали з роздумів про те, що значить бути
людиною. На це запитання, мабуть, можна відповісти по-різному.
Якщо ви дивилися дитячий кінофільм «Пригоди Електроніка», то пам’ятаєте, що
робот Електронік, який мав зовнішній вигляд хлопчика, мріяв стати людиною. Він
запитав у свого двійника Сергія Сироєжкіна: ”А що значить – бути людиною?”
Той відповів йому так: “Хочеш бути
людиною? Будь нею: прокидайся і співай, живи у своє задоволення, ні в чому собі
не відмовляй!”
Чи погоджуєтесь ви з таким баченням людини?
А що, на вашу думку, значить бути людиною?
3.
Повідомлення теми
та мети уроку
Сьогодні ми продовжуємо працювати над твором Спиридона
Черкасенка «Маленький горбань».
На уроці ми продовжимо з’ясовувати, що значить бути
людиною, у чому цінність людського життя та що таке духовна краса людини, а ще
навчимося складати план характеристики героя.
4.
Сприйняття і
засвоєння учнями навчального матеріалу
Бесіда:
·
Чи цікаво вам було
читати оповідання С.Черкасенка «Маленький горбань»?
·
Що ви відчули, коли
вперше дізналися, що Павлик горбань?
·
Чому вас це
засмутило?
·
Які людські якості
вам найбільше подобаються в Павликові?
Робота з підручником:
Давайте продовжимо
нашу розмову про Павлика, спираючись на текст твору.
Підр. Стор 82.
Читання уривка. (Додаток 1)
·
Чому Павлик не
залишився осторонь, коли Захарко почав ображати хлопчика? Чи страшно було
Павликові? (Він добра і чуйна людина, яка
гостро відчуває чужий біль і страждання. Захищає тих, кого ображають, хоча сам
не великий сміливець).
·
Чи можна вважати
таку поведінку героя проявом краси людської душі?
Робота з текстом:
Перекажіть уривок
твору «Павлик рятує пташенят».
·
Як сприйняв цю
історію дідусь Павлика?
Важко уявити, що реакція дідуся була б іншою. Звичайно,
йому було дуже шкода онука. І це зрозуміло, що дідусь хотів покарати Захарка за
ту образу, яку він завдав його онукові.
·
Але чому ж
покарання не відбулося?
·
Чи правильно вчинив
Павлик, коли не дозволив дідусеві покарати свого кривдника Захарка?
·
А як ви вважаєте,
тепер Захарко не буде кидатися на Павлика із кулаками?
·
А якщо інші хлопці
будуть ображати Павлика, як Захарко поводитиметься у цій ситуації?
·
А у вашому класі не
було таких випадків, коли треба було захистити однокласника?
Складання характеристики
Тож давайте з'ясуємо, якими властивостями характеру володіє Павлик. Чи є
він духовно красивою людиною?
- Добрий, чутливий
- Співчуває чужому горю
- Стає на захист скривдженого
- Вміє прощати
- може змінювати світ на краще
·
Скажіть, із яких
основних частин складається твір?
-
Вступ
-
Осн частина
-
Висновки (кінцівка)
Ким взагалі є Павлик у творі? (головним героєм)
1.
Павлик – головний герой твору
(де він живе, у якій родині, як Павлик виглядає)
Яким був Павлик?
2.
Вдача хлопця:
·
Товариськість
·
Кмітливість
·
Здатність до співчуття
·
Щирість, ніжність
·
Рішучість
·
Вміння прощати
Чи важливо згадати те, як до Павлика ставилися інші?
3.
Ставлення інших персонажів до героя:
·
Дідуся
·
Матері
·
Дівчата
·
Хлопців
4.
Моє ставлення до головного героя
5. Закріплення
Усна відповідь 1чи 2 учнів за планом.
6. Підсумок уроку
·
Що сьогодні на
уроці було новим для вас?
·
Чи цікаво складати
характеристику персонажів твору?
·
Де ви зможете
використати здобуті сьогодні знання?
7. Д/з: підготуватися до твору
8. Оцінювання
Додатки:
Додаток А:
Зразок оформлення дошки:
Восьме грудня
Класна робота
(див. Додаток 1)
План характеристики героя:
1. Павлик - головний герой твору:
- де живе
- у якій родині
- як Павлик виглядає
2. Вдача хлопця:
- товариськість
- кмітливість
- здатність до співчуття
- щирість, ніжність
- рішучість
- вміння прощати
3. Ставлення інших персонажів до героя:
- дідуся
- матері
- дівчат
- хлопців
4. Моє ставлення до головного героя
Додоток Б:
Комментариев нет:
Отправить комментарий