вторник, 20 декабря 2011 г.

конспект уроку української літератури (8.12)


Тема: Образ головного героя. Складання плану характеристики персонажа
Мета: навчити характеризувати образ головного героя, вчити складати план характеристики; вдосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас; формувати усвідомлення поняття гуманізму та всепрощення; розвивати вміння висловлювати власні судження; виховувати доброту, милосердя, здатність до співпереживання.
Тип уроку: загальна характеристика дійових осіб твору
Основні сетоди і прийоми: слово вчителя, бесіда, робота з підручником.
Підручник: Мовчан Р.В. Українська література: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. - К.: Генеза, 2006. - 240с.

Структурно-композиційна схема уроку
І. Орг. момент
ІІ. Актуалізація
- Слово вчителя
- бесіда
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми продовжуємо працювати над твором Спиридона Черкасенка «Маленький горбань».
IV.Сприйняття і засвоєння матеріалу
- бесіда
- робота з підручником
- робота з текстом
- складання характеристики
- складання плану характеристи героя
V. Закріплення
- відповіді учнів
VI. Підсумок
- рефлексія
- д/з
- оцінювання

Хід уроку
1.     Орг. Момент
2.     Актуалізація опорних знань
Я хочу, щоб наш урок ми розпочали з роздумів про те, що значить бути людиною. На це запитання, мабуть, можна відповісти по-різному.
Якщо ви дивилися дитячий кінофільм «Пригоди Електроніка», то пам’ятаєте, що робот Електронік, який мав зовнішній вигляд хлопчика, мріяв стати людиною. Він запитав у свого двійника Сергія Сироєжкіна: ”А що значить – бути людиною?” Той  відповів йому так: “Хочеш бути людиною? Будь нею: прокидайся і співай, живи у своє задоволення, ні в чому собі не відмовляй!”
Чи погоджуєтесь ви з таким баченням людини? 
А що, на вашу думку, значить бути людиною?

3.     Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні ми продовжуємо працювати над твором Спиридона Черкасенка «Маленький горбань».
На уроці ми продовжимо з’ясовувати, що значить бути людиною, у чому цінність людського життя та що таке духовна краса людини, а ще навчимося складати план характеристики героя.

4.     Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу
Бесіда:
·        Чи цікаво вам було читати оповідання С.Черкасенка «Маленький горбань»?
·        Що ви відчули, коли вперше дізналися, що Павлик горбань?
·        Чому вас це засмутило?
·        Які людські якості вам найбільше подобаються в Павликові?
Робота з підручником:
Давайте продовжимо нашу розмову про Павлика, спираючись на текст твору.
Підр. Стор 82. Читання уривка. (Додаток 1)
·        Чому Павлик не залишився осторонь, коли Захарко почав ображати хлопчика? Чи страшно було Павликові? (Він добра і чуйна людина, яка гостро відчуває чужий біль і страждання. Захищає тих, кого ображають, хоча сам не великий сміливець).
·        Чи можна вважати таку поведінку героя проявом краси людської душі?
Робота з текстом:
Перекажіть уривок твору «Павлик рятує пташенят».
·        Як сприйняв цю історію дідусь Павлика?
Важко уявити, що реакція дідуся була б іншою. Звичайно, йому було дуже шкода онука. І це зрозуміло, що дідусь хотів покарати Захарка за ту образу, яку він завдав його онукові.
·        Але чому ж покарання не відбулося?
·        Чи правильно вчинив Павлик, коли не дозволив дідусеві покарати свого кривдника Захарка?
·        А як ви вважаєте, тепер Захарко не буде кидатися на Павлика із кулаками?
·        А якщо інші хлопці будуть ображати Павлика, як Захарко поводитиметься у цій ситуації?
·        А у вашому класі не було таких випадків, коли треба було захистити однокласника?

Складання характеристики
Тож давайте з'ясуємо, якими властивостями характеру володіє Павлик. Чи є він духовно красивою людиною?

Павлик:
- Добрий, чутливий
- Співчуває чужому горю
- Стає на захист скривдженого
- Вміє прощати
- може змінювати світ на краще

Зараз, коли ми вже добре зрозуміли яким був Павлик, давайте складемо план його характеристики, бо на наступному уроці ви будете писати твір на тему «Яку людину можна назвати красивою?»  Цей план вам допоможе у цій роботі.
·        Скажіть, із яких основних частин складається твір?
-         Вступ
-         Осн частина
-         Висновки (кінцівка)

Ким взагалі є Павлик у творі? (головним героєм)
1.     Павлик – головний герой твору
(де він живе, у якій родині, як Павлик виглядає)

Яким був Павлик?
2.     Вдача хлопця:
·        Товариськість
·        Кмітливість
·        Здатність до співчуття
·        Щирість, ніжність
·        Рішучість
·        Вміння прощати
Чи важливо згадати те, як до Павлика ставилися інші?
3.     Ставлення інших персонажів до героя:
·        Дідуся
·        Матері
·        Дівчата
·        Хлопців
4.     Моє ставлення до головного героя

5. Закріплення
Усна відповідь 1чи 2 учнів за планом.

6. Підсумок уроку
·        Що сьогодні на уроці було новим для вас?
·        Чи цікаво складати характеристику персонажів твору?
·        Де ви зможете використати здобуті сьогодні знання?

7. Д/з:  підготуватися до твору
8. Оцінювання


Додатки:

Додаток А:
Зразок оформлення дошки:
Восьме грудня
Класна робота

(див. Додаток 1)

План характеристики героя:
1. Павлик - головний герой твору:
- де живе
- у якій родині
- як Павлик виглядає
2. Вдача хлопця:
- товариськість
- кмітливість
- здатність до співчуття
- щирість, ніжність
- рішучість
- вміння прощати
3. Ставлення інших персонажів до героя:
- дідуся
- матері
- дівчат
- хлопців
4. Моє ставлення до головного героя

Додоток Б:

Комментариев нет:

Отправить комментарий